مدیریت داده محور

چرا سازمان‌ها تصمیم‌های داده‌محور اشتباهی می‌گیرند؟

چرا سازمان‌ها تصمیم‌های داده‌محور اشتباهی می‌گیرند؟

بیش از یک دهه از به وجود آمدن مفهوم کلان‌ داده (Big data) می‌گذرد. خیلی از سازمان‌ها منابع زیادی را صرف جمع‌آوری، مصورسازی و تحلیل داده کرده‌اند، اما تنها تعداد کمی از آنها واقعاً از این فعالیت‌ها بهر

تصمیم‌گیری داده‌محور؛ پیشرفت واقعی، اما نامتوازن

تصمیم‌گیری داده‌محور؛ پیشرفت واقعی، اما نامتوازن

فرصت‌های روزافزون برای ساماندهی و بهره‌برداری از اطلاعات دیجیتالی، سبب شده بسیاری از مدیران، رویکرد تازه‌ای در تصمیم‌گیری‌های خود داشته باشند؛ آنها دیگر کمتر به شهود و بیشتر به داده‌ها اعتماد می‌کنند.

فواید تصمیم‌گیری داده‌محور برای شرکت‌ها

فواید تصمیم‌گیری داده‌محور برای شرکت‌ها

شرکت‌های نوپا عموماً فرز و چابک هستند و بیشتر از شرکت‌های بزرگ تلاش می‌کنند با آزمون‌وخطا، راه‌های متفاوت رشد را بررسی کنند. اما از سوی دیگر، انجام این کار برای شرکت‌های بزرگ و جاافتاده سخت است و آنها

تصمیم‌گیری داده‌محور: ۱۰ گام آسان برای همه کسب‌وکارها

تصمیم‌گیری داده‌محور: ۱۰ گام آسان برای همه کسب‌وکارها

در این مقاله، فرایند استفاده از داده را بررسی می‌کنیم: یعنی، فرایند استفاده از داده برای گرفتن تصمیم‌های بهتر که شامل ده مرحلهٔ ساده است.

چگونه از علوم داده برای غلبه بر رقبا استفاده کنیم؟

چگونه از علوم داده برای غلبه بر رقبا استفاده کنیم؟

تمام شرکت‌های بزرگ و فعال در فضای کسب‌وکار، خواه غول‌های تکنولوژی محوری مانند آمازون و گوگل، خواه اسطوره‌های صنعتی مثال‌زدنی‌ای مانند نتفلیکس در صنعت سرگرمی یا UPS که در کار توزیع مرسوله‌هاست، یک وجه

تصمیم‌گیری در گوگل

تصمیم‌گیری در گوگل: نمونه‌ای موفق از تصمیم‌سازی مبتنی بر داده‌ها

گوگل شرکتی چندملیتی است که در حوزهٔ اینترنت و خدمات نرم‌افزاری، با تمرکز ویژه بر روی جست‌وجوی اینترنتی، کار می‌کند. خدمات گوگل بر پایهٔ وب است و همچنین خدماتی در زمینه پردازش ابری و فناوری‌های تبلیغات

۱ ۲