بهبود هدفگیری در برنامههای بازاریابی
یکی از بزرگترین شرکتهای تامین تجهیزات آسانسور در کشور به دنبال راهکاری برایِ معرفیِ برند تجهیزات خود به سازندگان ساختمان بود. گروه مشاوران سحاب با ارائه راهحلی دادهمحور تلاش کرد این کمپین بازاریابی را کاراتر کند. با استفاده از تحلیل داده فهرستی اولویتدهیشده از مخاطبان هدف این شرکت تهیه شد و برای انجام کمپینهای بازاریابی در اختیار مدیران شرکت قرار گرفت. این راهحل به مصرف هوشمندانه بودجه بازاریابی شد.
دستهبندی مشتریان برای ارائه خدمات شخصیسازی شده
یکی از بانکهای خصوصی کشور برای ارائه خدمات شخصیسازی شده نیاز به دستهبندی مشتریان خود داشت. با راهحل گروه مشاوران سحاب مشتریان بانک بر اساس سه عامل تازهترین تراکنش، تعداد تراکنشها و سقف تراکنش دستهبندی شدند. با استفاده از این راهحل، مدیران بانک توانستند رفتار مشتریان را که مدتها، صرفا تصوری شهودی یا حسی دربارهی آن داشتند، را به صورت بسیار دقیقی ملاحظه کنند.
بهبود نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار
یکی از بزرگترین پلتفرمهای حوزه گردشگری کشور به دنبال راههایی برای افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری بود. گروه مشاوران سحاب با شناسایی و ارزیابی چالشهای افزایش نرخ تبدیل، دو راهحل به مدیران سازمان ارائه داد. بر اساس این راهحلها مدیران تصمیم گرفتند یک سامانه توصیهگر را در سایت خود راهاندازی کند. این سامانهها میتوانند نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را در کسبوکارهای اینترنتی را به طور متوسط تا ۳۰٪ افزایش دهند.