پلتفرم دادههای مشتری
Customer Data Platform
پلتفرم دادههای مشتری (CDP) نرم افزاری است که یک پایگاه داده مشتری واحد، جامع و یکپارچه را فراهم می کند، که برای دیگر سیستمها قابل دسترسی است.
درخواست مشاورهپلتفرم دادههای مشتری چیست ؟
پلتفرم دادههای مشتری (CDP) نرم افزاری است که یک پایگاه داده مشتری واحد، جامع و یکپارچه را فراهم می کند، که برای دیگر سیستمها قابل دسترسی است. این دادهها از منابع متعددی گرد آوری، پردازش و ادغام می شوند تا یک پروفایل واحد از مشتری ایجاد کنند. پس از ایجاد این پروفایل واحد، سایر پلتفرمهای بازاریابی میتوانند به آن دسترسی داشته باشند و متناسب با آن فعالیتهای بازاریابی یکپارچهتر و دقیقتری انجام دهند.
مزایای پلتفرم دادههای مشتری
جمعآوری دادههای مشتری از تمام ورودیها و ارائه یک پروفایل واحد از مشتری
افزایش نرخ تعامل و مشارکت مشتریان
برنامهریزی دقیقتر برای فعالیتهای بازاریابی و تبلیغاتی و افزایش سودآوری
ارائه خدمات با کیفیتتر به مشتریان
پلتفرم دادههای مشتری مناسب چه کسب و کارهایی است ؟
خرده فروشی
محصولات تندمصرف
بانکی
تلکام و ارتباطات
محتوای چندرسانهای و سرگرمی
گردگشری و مهمانیاری
حمل و نقل
بهداشت و درمان
ویژگی های پلتفرم دادههای مشتری
گردآوری دادهها
دریافت دادهها از منابع آنلاین و آفلاین، مانند ابزارهای ردیابی وب، اتوماسیون بازاریابی، CRMها و انبارهای داده که این کار معمولا از طریق APIها انجام میشود.
شناسایی و ایجاد یک پروفایل واحد از مشتری
دستهبندی تمام نقاط دادهای؛ تجمیع پروفایلها و نقاط دادهای مرتبط با هم که در کانالهای گوناگونی ایجاد شده است و در نهایت ایجاد یک پروفایل واحد برای مشتری؛ جمعآوری دادههای مشتری از کانالهای مختلف که در طول فعالیت او ذخیره شده و گردآوری آنها و ایجاد یک پروفایل واحد؛ شناسایی و جمعآوری دادههای کاربران ناشناس از طریق کوکیها و ایجاد یک پروفایل برای آنها به منظور تحلیل بیشتر رفتار کاربر
جابجایی و هماهنگسازی دادهها
امکان ارسال دادهها به برنامهها دیگر؛ وجود کنترل کامل بر جریان دادههای در حال انتقال؛ ایجاد دانش در زمینه این که کدام دادهها هماهنگسازی شده و کدام نشدهاند.
گزارشدهی
نظارت بر جریان ورودی و خروجی دادهها، گزارش واریانسها و ناهنجاریها و حفظ طرح کلی دادهها
ایجاد فهم ۳۶۰ درجه نسبت به مشتریان
تجمیع پروفایلهای مشتری در کانالهای مختلف و ایجاد یک پروفایل واحد که باعث افزایش بینش تیمهای بازاریابی به منظور اجرای بهینهتر فعالیتهای تبلیغاتی و مارکتینگ خواهد شد. به طور کلی این قابلیت یک تحلیل و گزارش کامل از رفتارهای مشتری در بخشهای مختلف ارائه میدهد.
پردازش داده ها و تحلیل مشتریان
پردازش دادهها که در آن عملیاتهایی نظیر؛ پاکسازی، غنیسازی، استانداردسازی ویژگیها دادهها انجام شده و موارد تکراری حذف میشوند.
دستهبندی مشتریان و تجزیه تحلیل رفتار کاربر
دستهبندی مشتریان و تجزیه تحلیل رفتار کاربر
درخواست مشاوره
قصد آشنایی با پلتفرم دادههای مشتری را دارید؟ با ما تماس بگیرید