فصل سوم دوشنبه‌های دیتایی سحاب

فصل سوم دوشنبه‌های دیتایی سحاب

در این فصل به استفاده از علوم داده در موضوعات مختلف از سیاست تا بازاریابی می‌پردازیم. همچنین خواهیم گفت چگونه می‌توان کسب‌وکار را به سوی داده‌محوری پیش برد.

فصل ۳ – قسمت 8: هوش جمعی، آینده‌ی خرد

فصل ۳ – قسمت 8: هوش جمعی، آینده‌ی خرد

در آخرین قسمت به موضوع “هوش جمعی، آینده‌ی خرد” می پردازیم و آقای مسعود دُرریخته، متخصص هوش مصنوعی مهمونمون هستند.

فصل ۳ – قسمت 7: علوم داده در علوم اعصاب

فصل ۳ – قسمت 7: علوم داده در علوم اعصاب

در این قسمت همراه با آقای “فرزاد فراهانی”، محقق پسادکترا در دانشگاه “جان هاپکینز” موضوع “علوم داده در علوم اعصاب” را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فصل ۳ – قسمت ۱: علوم داده در کسب و کارهای پلتفرمی

فصل ۳ – قسمت ۱: علوم داده در کسب و کارهای پلتفرمی

مهمان این قسمت آقای حسین تقی‌زاده، سرپرست تیم مهندسی و هوش مصنوعی در مجموعه باسلام هستند. موضوع مورد بحث “علوم داده در کسب و کارهای پلتفرمی” هستش که با هم شنونده آن خواهیم بود.

فصل 3 - قسمت 2: دانشمند داده یا تحلیلگر داده، به کدام بیشتر نیاز داریم؟

فصل 3 - قسمت 2: دانشمند داده یا تحلیلگر داده، به کدام بیشتر نیاز داریم؟

برای رشد تصمیم‌گیری داده‌محور در کسب‌وکارها و برای اینکه بتوانیم در سازمان‌ها با کمک داده تحول ایجاد کنیم چه همکارانی باید به تیم ما اضافه بشوند؟ بیشتر به دانشمند داده احتیاج داریم یا تحلیل‌گر داده؟

فصل 3 - قسمت 3: کاربردهای بینایی ماشین در زندگی توان یابان

فصل 3 - قسمت 3: کاربردهای بینایی ماشین در زندگی توان یابان

برای رشد تصمیم‌گیری داده‌محور در کسب‌وکارها و برای اینکه بتوانیم در سازمان‌ها با کمک داده تحول ایجاد کنیم چه همکارانی باید به تیم ما اضافه بشوند؟ بیشتر به دانشمند داده احتیاج داریم یا تحلیل‌گر داده؟

فصل ۳ – قسمت 4: هوش مصنوعی مسئولیت پذیر

فصل ۳ – قسمت 4: هوش مصنوعی مسئولیت پذیر

گفتگوی این قسمت با آقای شاهین وکیلی نیا، مدیر و طراح زیر ساخت های داده و هوش مصنوعی در شرکت Invest درباره “هوش مصنوعی مسئولیت پذیر” خواهد بود.

فصل ۳ – قسمت 5: علم داده و علوم سیاسی؛ کمپین‌های انتخاباتی، رسانه‌ها و پیش بینی روندها

فصل ۳ – قسمت 5: علم داده و علوم سیاسی؛ کمپین‌های انتخاباتی، رسانه‌ها و پیش بینی روندها

انتخابات ریاست‌جمهوری جنجالی آمریکا در سال ۲۰۲۰ در کنار همه حواشیش یک اتفاق مهم در علوم داده هم بود. نقش داده‌ها در پیش بینی نتایج نهایی در این دوره پر رنگ تر از قبل شده بود.
در این شماره گفتگویی داریم با آقای “علی آردم”، کارشناس مسائل سیاسی. عنوان این گفتگو “علم داده و علوم سیاسی؛ کمپین‌های انتخاباتی، رسانه‌ها و پیش بینی روندها” است.

فصل ۳ – قسمت 6: بازاریابی محتوایی داده محور

فصل ۳ – قسمت 6: بازاریابی محتوایی داده محور

با دیجیتالی شدن کسب‌وکارها نقش محتوا هم برای مدیران اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در این قسمت میزبان خانم مهسا رحیمی هستیم و درباره‌ی “بازاریابی محتوایی داده محور” گفتگو می‌کنیم.