pardakht-event

با انقلاب صنعتی چهارم، کسب‌وکارها با حجم عظیمی از داده‌ها مواجه شدند. شرکت‌ها و سازمان‌های پیشرو در جهان توانسته‌اند با تحلیل داده‌ها، تصمیمات دقیق‌تری در رابطه با توسعه کسب‌وکار خود بگیرند. این همان چیزی است که از آن تحت عنوان تصمیم‌گیری مبتنی بر داده یاد می‌شود.

صنعت پرداخت کشور نیز از جمله صنایعی است که بدلیل انبوه جامعه کاربران و تکرارپذیری استفاده از خدمات پرداخت، با حجم قابل توجه داده مواجه است. گزارش اقتصادی شاپرک نشان می‌دهد که در مهر ماه ۱۴۰۰ تعداد ۳.۲۷۱ میلیون تراکنش به ارزش ۵.۹۶۹ هزار میلیارد ریال  در شبکه پرداخت کشور ثبت شده است. ابزارهای موجود شامل کارت‌خوان فروشگاهی، پذیرش اینترنتی و پذیرش موبایلی انواع  مختلفی از داده‌ها را از دارندگان کارت و پذیرندگان ثبت می‌کنند.

مساله‌ای که در رابطه با این تنوع داده و حجم انبوه تراکنش‌ها با آن مواجه هستیم این است که شرکت‌های پرداخت به چه میزان توانسته‌اند از تحلیل این داده‌ها جهت توسعه کسب‌وکار خود استفاده کنند؟

برای پاسخ به این سوال، با حضور دو تن از پیشکسوتان صنعت پرداخت کشور به سنجش بلوغ داده‌محوری در صنعت پرداخت ایران خواهیم پرداخت. در این رویداد از سلسله رویدادهای سازمان داده‌محور، حسین واعظ قمصری مدیر عامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ) و  مجید شکوهی مدیرعامل شرکت فن‌آوا کارت به میزبانی رضا قربانی (عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای  استان تهران) میهمان آکادمی سحاب خواهند بود.

 

محورهای رویداد:

  • واکاوی انواع تحلیل داده در صنعت پرداخت
  • نقش تحلیل داده در توسعه کسب‌وکار شرکت‌های پرداخت
  • انتقال تجربه داده‌ محوری
  • جایگاه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در صنعت پرداخت
  • تعامل شرکت های پرداخت و رگولاتور در حوزه داده
  • آینده صنعت پرداخت ایران در حوزه داده محوری

دیدگاه شما